Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/annevkwp/merelvercammen.nl/wp/wp-config.php:2) in /home/annevkwp/merelvercammen.nl/wp/wp-content/plugins/qtranslate/qtranslate_core.php on line 71
Merel Vercammen » Media

Media


C. Debussy – Sonate voor viool en piano in g klein, met pianiste Jenna Sung.
Opgenomen door Kawai Europe in Duitsland, december 2013.
 

Merel in het radioprogramma Earbites tijdens het Grachtenfestival 2012



G. Fauré – Après un rêve met Jenna Sung, piano. Live opname, Londen 2013.

 


Merel speelt hier het eerste pianotrio van C. Franck met haar ensemble trio42 (harp, viool, saxofoon).

Opgenomen in Batenburg, 2011.

 

CD

Merel is te beluisteren op de debuut-CD van haar ensemble trio42 (viool, harp, saxofoon).

Bezoek de website van trio42 voor meer informatie

 

Recensie

HARP EN VIOOL IN SAMENSPRAAK IN KASTEEL DOORWERTH
11 oktober 2011
DOORWERTH – Een bijzonder concert had de Culturele Stichting Heerlijckheid Doorwerth georganiseerd in Kasteel Doorwerth. Niet vaak is de combinatie harp-viool te beluisteren en met musici als Remy van Kesteren (22) en Merel Vercammen (22) kon het niet anders dan een succes worden.

door Maria Koster

Tot voor kort vonden de concerten op zondagmiddag plaats, maar nu is voor de
dinsdagavond gekozen en dat bevalt de concertgangers goed. ,,’s Avonds is er nóg
meer sfeer”, zo vindt een trouwe bezoeker.
Merel startte haar vioolstudie op vijfjarige leeftijd, zette door en ontwikkelde
zich als een uitstekend violiste. Ze won meerdere prijzen, zoals bij het Prinses
Christina Concours en er volgden vele tournees. Harpist Rémy behaalde eveneens
talloze prijzen, nadat hij afstudeerde met een 10 met onderscheiding. Toen hij
tien jaar oud was besloot hij te kiezen voor de harp en hij is inmiddels
oprichter en artistiek directeur van het Internationaal Harp Festival &
Competition The Netherlands.
De Ridderzaal is ruimschoots bezet en het is een prachtige ‘concertzaal’. De
twee instrumenten komen volkomen tot hun recht met hun fraaie klankkleur.

Kleurrijk openingsnummer
De kleurrijke Fantaisie van Camille Saint-Saens ( 1835-1921) is hun
openingsnummer, dat sprankelt en tintelt met krachtige, soms tedere momenten.
Componist Carlos Michans (1950) maakte gebruik van alle mogelijkheden die een
harp in zich heeft en Rémy geeft spanning in de Mouvements Eclatants, waarin het
Vivo e giusto nog een extra dimensie heeft.
Het lyrische spel van de violiste in de Berceuse en Après une Rêve van Gabriel
Fauré brengt de romantiek dicht bij het publiek, dat merkbaar geniet.
Na de pauze vlamt de Spaanse vurigheid als contrast met het voorgaande.
Temperamentvol laat Remy zijn harp jongleren in de warmbloedige klanken. Samen
besluiten ze hun optreden met een werk van Manuel de Falla (1876-1946), waarin
de flageoletten als markante toevoegingen een aandeel hebben.
Het eerste concert van de serie die uit vier avonden bestaat is met schwung
gestart door twee veelbelovende jonge musici.